Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. mars 2011

Sommerkjoler til prinsessa mi.

Her en dag jeg satt og kikka på Ravelry, fant jeg oppskriften på "The Two summer sundress" og bestemte meg for at en sånn skulle jeg lage til datteren min. Etter å ha kikket en del på Stoff og Stil sin hjemmeside etter passende bomullsstoff, kjøpte jeg et grønt garnnøste som jeg syntes kunne passe til det stoffet jeg hadde mest lyst på. Tingen var bare at datteren min var med på handelen, og hun protesterte på fargevalget og var rimelig iherdig på at jeg skulle kjøpe rosa garn. Ja, ja, tenkte jeg. Jeg klarer vel å få til to kjoler også...
Det viste seg at jeg hadde bomma litt med strikkefastheten på garnet, så jeg måtte strikke ut fra strikkefastheten. Heldigvis var oppskriften lagt opp til litt prosentregning, så det var ikke vanskelig å gjøre om på oppskriften så den passa til strikkefastheten til garnet. Det tok ikke lang tid å strikke livene til kjolen. Begge var gjort unna på en liten helg.
Turen til Stoff og Stil i Åsane var helt ny for meg. Har vel ikke vært i den butikk-kjeden siden jeg var med tanta mi som tenåring. Ho var super til å sy, og jeg skulle gjerne spurt ho litt angående søm. Jeg har nemlig helt superlite tro på meg selv med en symaskin.. Men siden tante desverre gikk bort så alt for tidlig, blei det noen telefoner hjem med spørsmål.
Resultatet blei bra, og jeg tenkte jeg kunne vise litt bilder fra stoffet kom i hus til ferdig produkt.

 Fargekombinasjonene:

Skjørtet er festet på livet:


Kjolene er ferdig.




Datamaskina snudde det ene bildet her inne... Og jeg får ikke til å få det rett vei. Så flink er jeg med blogg, liksom;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar