Totalt antall sidevisninger

torsdag 24. mars 2011

Tine Solheim-kjoler

I vinter strikka jeg meg to kjoler i fra Tine Solheim sitt Dale-hefte.

Den grå kjolen strikket jeg for å ha i et julebord der vi hadde fått beskjed om å kle godt på oss. Det var godt og varmt med den kjolen.
Under strikkinga fant jeg feil i oppskriften, og dermed fikk jeg med en halvtimes telefonsamtale med designeren der jeg hjalp til med å rette opp feilen. Så veit dere det! ;o)

Den rosa kjolen strikka jeg bare fordi jeg syntes den var så søt. Jeg blei ikke helt fornøyd med resultatet, men jeg har brukt den en del likevel. Det var noe rart med oppskriften på flettene og belegga, så jeg fikk det ikke som jeg ville. I tillegg er størrelsene litt store, så en str S er en smule vid i overdelen. Men, men. Bruker den likevel. Går helt fint med en topp under!
Hadde ikke fotograf her da......

1 kommentar:

  1. Kjempe fine kjole :)

    Håper rettelsene kommer på nett også, for nå sitter jeg her i natten og kommer ikke videre..

    Håper du har hatt en strålende sommer, så sees vi nok på strikking om ikke så lenge!

    SvarSlett