Totalt antall sidevisninger

søndag 13. mars 2011

Percy-sjal

Mitt første arbeid i garnet Kauni blei et Percy-sjal. Det er samme sjal som gikk i stykker i Nøstebarngarnet. Jeg ville ikke droppe å strikke sjalet bare for noen tullete nupper. Denne gangen fant jeg en måte å strikke nuppene på som ikke vil ryke tråden så lett. Jeg bruker nemlig en heklenål som pinne når jeg skal strikke 7 masker som er strikket i en maske sammen. Og dere kan tro jeg har trøbla mye med de nuppene!
Kauni har flere farger i samme garnet, men likevel ikke på samme måte som spraglegarn. Det blir litt roligere mønster. Det var kjempespennende å se hvordan resultatet blei, og jeg må si meg fornøyd. Sjalet blei litt stivere enn jeg hadde tenkt meg, men det fungerer veldig godt over skuldrene. Godt for en frysepinne som meg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar