Totalt antall sidevisninger

fredag 1. april 2011

Arne & Carlos strikka påske-egg

Jeg fikk lyst til å kjøpe oppskriften på strikka påske-egg fra Arne & Carlos. Det er de to mannfolka som lever i partnerskap i en rimelig tilbaketrukket tilværelse i et hus langt inni skauen en plass. Og der sitter de med sine Marius-spaceinvaders-kofter og strikker kuler og egg og lager masse design som strikkefolket kjøper.
Det endte nå med at jeg kjøpte oppskriftsheftet og litt garn. For det går ikke å kjøpe oppskrift uten å kjøpe garn. Og det er jo litt greit å prøve det garnet som står i oppskriften... Så reiste jeg hjem da, med garnet mitt og satte meg i solskinnet og begynte å strikke. Det var enkelt og kjekt å strikke disse påske-egga. Men fy kjempeveldig så sinnsykt mange egg som kan lages ut av bare litt garn! Som om jeg ikke hadde rester fra før, liksom. Enden på visa er i alle fall at jeg har strikka 15 egg hvorav fire ble gitt vekk. Jentungen fikk 4 egg strikket av restegarn fra kjoleproduksjonen, og er veldig fornøyd med det.

Her kan dere se bilde av de 7 eggene jeg har tenkt å pynte med til påske.

Hva jeg skal gjøre med resten av garnet, blir jo et lite hodebry, men det spørs om det ikke blir laga noen julekuler med tid og stunder....... Og kanskje får jeg brukt opp litt av restegarnet mitt også!

1 kommentar:

  1. THese eggs are so pretty, I would like to make some, but we don´t have the book in Germany.
    Have a nice day
    KATRIN W.

    SvarSlett