Totalt antall sidevisninger

søndag 4. august 2013

Sommerferiens produksjon

Sommeren starta med litt labert vær, og strikkepinnene gikk fort. Sommerferiens første ferdigstilte prosjekt var denne sommertoppen i Petunia fra PT. Mønsteret er hentet fra Ravelry og heter Buttercup.
Det tok litt tid før bildet blei tatt, så dette er på feriestedet vårt i vakre Sogn der vi avslutta sommerferien.

Neste prosjekt jeg starta på var "Sinnasaujakka" til Pinneguri, mønsteret er kjøpt på ravelry. Her hadde jeg uheldigvis reist fra en rest PT2 som jeg skulle bruke på sauene, så da blei det en liten pause fram til jeg fikk det sendt.
Jeg hadde med to nøster Kauni og trodde det skulle holde til jakka, men det holdt akkurat ikke. Dermed blei det netthandel på todamer.no så litt Kauni kunne sendes til Sandefjord. Det var selvfølgelig ikke bare ett nøste Kauni som kom i posten. Det har blitt en annen stripejakke etter samme mønster, men uten sauene. Den blei nesten ferdig på en ferietur til Tyskland. Blei mye kjøring og stripestrikking på autobanen...
Denne jakka strikka jeg i str M, for jeg trodde sinnasauen kom til å bli litt trang. Jeg la igjen jakka i Sogn, så har jeg noe godt ull som passer neste gang vi tar turen.

Mens jeg venta på ullgarn til sinnasauen i Sandefjord, gikk jeg tom for garn til egne prosjekt. Heldigvis hadde mamma handla heklegarn på Sparkjøp som ho ville spandere på meg. Ett nøste kryfarga garn og to Norgesglass, en og to liter blei fine lyslykter. De er godt plassert i Sogn:)
I påsken fikk jeg forespørsel om å strikke en genser for en familievenn. Jeg sa så kjekt at vi kunne kjøpe mønster og garn til sommeren, så det blei gjort i sommer. Jeg gadd ikke sende genseren ned til Sandefjord igjen, så dermed strikka jeg på for å få den ferdig før jeg reiste. Det tok 14 dager å få genseren ferdig. Jeg hadde visst gått i fella og sagt ja til å strikke et mønster med veldig mange omganger med tre farger i mønsterstrikk....
Jeg fikk uheldigvis ikke anledning til å ta bilde med mottakeren inni, men jeg fikk sett den på, og den passa bra.

Når vi er på hytta i Sogn er det greit å ha et håndarbeid som ligger der oppe. Jeg bestemte meg for å begynne på et hekleteppe i regnbuefarget Kauni, heklet sammen med det brunmelerte garnet jeg brukte til jakkene. Nå er imidliertid alt av regnbuekaunien heklet opp, og teppet har vokst til fem sammenheklede rader, men her er i alle fall en smakebit fra starten av teppet.

Så dette er noe av det jeg har gjort i sommer..... Men ikke alt i sommerferien har vært husflidsaktiviteter. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar