Totalt antall sidevisninger

torsdag 8. august 2013

Garnstativ

Jeg så en gang et bilde av ei pappeske der det var stikki inn noen langpinner på tvers så garnnøstene kunne være på disse mens du strikka. Dette bildet sendte jeg til en ungdomsskoleelev fra Fresvik som jeg veit er god med tre og spurte om han kunne klare å lage noe liknende til meg. Han tok oppfordingen, og i sommerferien kunne jeg hente dette flotte stativet hos han.
Det er stødig, har håndtak så jeg kan flytte det lett med meg, og rullene glir utrolig lett rundt så garnet kommer helt av seg selv når jeg strikker. Garnet settes inn på separate ruller som plasseres i stativet i utfteste spor. Enkelt og greit! Et supert stativ til hjemmestrikking. Primært er det tenkt brukt til hesper som er nøstet på nøstemaskin, men det fungerer veldig bra på ferdige nøster fra butikken også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar