Totalt antall sidevisninger

lørdag 31. august 2013

Knestrømper på en evighet.

Jentungen ønsket seg like knestrømper som jeg strikka til julegave. Siden jeg alt hadde strikka to par, tenkte jeg det ville gå kjapt. Der tok jeg litt feil, gitt. Disse strømpene har blitt utsatt for diverse andre prosjekt, og det har tatt nær en måned å få de ferdig. På fredag så det ut til at jeg hadde for lite garn, så da fikk jeg farten opp på strikkinga. Heldigvis rakk det akkurat med det garnet jeg hadde. 
Strømpene er strikka samtidig på en 100 cm rundpinne nr 2,5. Drops har litt merkelige oppskrifter til tider, og det har vist seg her også. Jeg måtte strikke sokkene hver for seg ved to tilfeller. Jeg oppdaga i alle fall at det er umulig å omfordele masker når begge sokkene er på samme pinne;)
Dette er garnet som er igjen etter strømpene er ferdig:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar