Totalt antall sidevisninger

søndag 18. august 2013

Cityscape, eller i alle fall noe som likner...

I uke 33 skulle jeg begynne på jobb igjen etter en lang og deilig sommerferie. Vi skulle starte opp med tre planleggingsdager, og den første skulle være en full arbeidsdag med forelesninger. For at jeg skulle klare å holde konsentrasjonen en hel dag med snakk, bestemte jeg meg for å gjøre i stand et strikketøy som enkelt kunne strikkes på uten at det krevde for mye konsentrasjon.

Tidligere hadde jeg sett en jakke som heter cityscape, og den syntes jeg var tøff. Det er et betalingsmønster strikket nedenfra og opp. Jeg ønsket å strikke ovenfra og ned, så da laga jeg min egen lille vri på jakka og tegna mitt eget diagram på byen. Maskeantallet og utlegg tok jeg utgangspunkt i sinnasaujakka til. Før planleggingsdagen mandag så prosjektet slik ut:
Etter tre dager med planleggingsdager hadde den forandret seg til dette:
Og på fredag denne uka sydde jeg fremme, klippet opp og sydde på knappestolper. Byen kunne jo ikke være helt øde, så jeg fant en liten, gul rest i Dale alpakka som jeg brukte til å sy litt liv inn i byen. En måne måtte også være med. Resultatet ser dere her:

Ser det er på tide å dra til frisøren, ja! ;)

Jakka er strikka i Mirasol fra Du store alpakka. Et garn som gir en liten del av kjøpesummen til en barneskole i Nepal. Det gikk med 400g garn til jakka. Knappene er sorte perlemorsknapper fra Drops.

1 kommentar: