Totalt antall sidevisninger

søndag 16. juni 2013

Sommertopp i Mandarin Petit

Jeg fikk et lite hefte fra et ukeblad tilsendt av ei god venninne. I det heftet så jeg en sommertopp fra Sandnesgarn som jeg ville strikke til meg selv. Sånn så toppen ut på modellen. Når jeg strikket etter mønsteret så jeg at halsen absolutt ikke kom til å bli en v-hals. Jeg kunne godt hatt gjort den om, men jeg gadd ikke bry meg med det. Jeg måtte imidlertid strikke en del lenger før jeg begynte halsfellinga enn oppskriften sa, for ellers ville jeg hatt halsringinga under puppene.
Her er resultatet mitt. Toppen er ikke vasket og tørket flatt, så mønsteret trekker det litt sammen, men det er i alle fall mulig å se hvor stor forskjell det er på modell om mønster....
Jeg er litt sånn passe fornøyd. Irriterende med misvisende modeller. Jeg har forøvrig strikka toppen en del lenger enn den skulle være. Helt bevisst. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar