Totalt antall sidevisninger

torsdag 4. april 2013

Vossgenser fra Koko design

Jeg fikk tilbud om å strikke en genser fra Koko design som skulle henge til utstilling hos To damer en stund før jeg fikk den til eget bruk. Det takka jeg selvfølgelig ja til :)
Genseren er rundfelt og strikket i Koko sitt eget babyalpakkagarn. Det likner egentlig litt på Dale alpakkaen, men jeg våger å tro at det ikke er samme garnet med annen banderole.
Siden genseren skulle stilles ut i butikken, syntes jeg det var litt viktig å strikke etter mønsteret og ikke gjøre noen krumspring. Det viste seg å være litt feil i mønsteret, så rosene i rundfellinga gikk ikke opp på maskeantallet. Det manglet 16 masker for å få det til å gå opp.
To damer har tatt kontakt med Koko design, og de kunne etter en stund bekrefte at det var feil på oppskriften. Nå er den retta opp i, og som kompensasjon for feilen skulle de som hadde strikket etter feil oppskrift (det var faktisk tre ulike gensere) få en alpakkalue med pelsdusk. Blir jo spennende å se hvordan den er...
Garn og mønsterpakke.
Ikke alltid like lett å ta bilde av seg selv, nei;)
Får ta et bilde med genseren på gulvet også, da.
Et nærbilde av den halve rosa. Eller er det en vaffel?...

Genseren var kjapp å strikke. Gikk på ei god uke å få den ferdig. Mye bra bilstrikk på vei til hytta i vinterferien. Hjem var det værre med strikkinga, for da hadde jeg begynt på rundfelling og tankevirksomhet...

En god, myk og varm genser er det i alle fall. Gleder meg til jeg kan ta den hjem fra butikken.

1 kommentar: