Totalt antall sidevisninger

søndag 27. januar 2013

Ullbukse med flette

Ull er gull, og derfor mater jeg på med ulltøy til jentungen. Da jeg plutselig oppdaga en ullbukse med flette på yttersidene på beina hos Drops design, fikk jeg lyst til å strikke den til jentungen. Ho fikk velge garnkvalitet selv, for når det gjelder dropskvalitetene er jeg ikke veldig imponert over disse. I alle fall ikke babymerino i store plagg. Hadde jeg valgt opprinnelig garn, så kan det jo hende ho hadde hatt bukse til ho gikk ut av ungdomsskolen.
Uansett ville jeg bytte garnkvalitet og spurte jentungen hva ho ville ha den strikka i. Svaret kom rimelig kjapt. Alpakka. Rein alpakka, for det er nemlig mykest. Dermed gikk jeg til innkjøp av Tynn alpakka fra Du store alpakka. Jeg kjøpte 250 g garn, men det gikk vel med akkurat 200 g til buksa. Denne gangen har jeg for første gang prøvd meg på magic loop ved strikking av buksebein. Utrolig knotete i starten, men teknikken kom etterhvert. Vanvittig "sutalaust" å strikke beina, for de blei jo like lange helt uten at jeg måtte telle mange omganger. Dette blir nok gjentatt ved en seinere anledning.

Buksa blei prøvd på for at jeg skulle få tatt bilde, og dermed blei den sittende på. "Den er utrolig deilig på!" var kommentaren fra snuppa. Oppdraget er altså fullført og bestått;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar