Totalt antall sidevisninger

onsdag 2. januar 2013

Festvimpel til festlige anledninger

Til helga blir det barnebursdag i heimen, og jeg fikk lyst til å lage en festvimpel til jentungen. Jeg har hatt liggende en god del fint stoff etter jeg var med i en stitcheryklubb for noen år siden. Noen motiv er brodert, men ingen er montert pga at jeg føler meg veldig lite kompetent med symaskina.
Ideen om å lage vimpelen kom i dag, så da var det bare å få tak i skråbånd. Vimplene har jeg laga ved at jeg har tegnet på vranga av stoffet rundt en pappmal. Alle vimplene blei tegnet med en gang. Så sydde jeg etter strekene før jeg klipte vimplene fra stoffet og vrengte dem. Skråbåndet ble tråklet på før jeg sydde det fast med maskin. Siden jeg ikke er noen symaskindame og mener selv jeg fikk et bra resultat er jeg knallfornøyd med meg selv. ;)

Litt mørkt er det, så fargene er vanskelige å se, men denne måtte blogges asap ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar