Totalt antall sidevisninger

torsdag 29. mars 2012

Snikktitt på et lappeteppe

Jeg synes lappetepper er fint, men bestemorsruter ser jeg for meg som en evighet med trådfesting. Derfor synter jeg det så veldig kjekt ut da May på To damer heklet et teppe i Delight etter en Drops-oppskrift. Dette teppet skal bli 10x15 ruter, dvs at jeg trenger 15 nøster med Delight. Lappene hekles sammen med sort Fabel, først på tvers, så på langs til slutt.
Ingen av lappene blir like, og jeg prøver absolutt ikke få til noe mønster når jeg hekler lappene sammen. Ett nøste hekles opp, dvs 10 ruter, og så hekles disse på teppet.

Delight er etter min mening ubrukelig som sokkegarn siden sokkene sjelden blir like, men det er fantastisk morsomt å hekle disse lappene som en ikke aner utgangen av.

Nytt innlegg loves når teppet en gang blir ferdig.:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar