Totalt antall sidevisninger

fredag 9. mars 2012

Heklet løper

Vi har fått oss et gammelt hus i Sogn som skal være hytta vår. Her er det noe opp-pussing som har vært påkrevd. Blant annet å skrape vekk baderomstapet på blomsterbrettene i vinduskarmene i stue og kjøkken. Det blei ikke helt bra selv om kniv, sandpapir og maling blei brukt for å fikse opp. Derfor kom jeg på ideen om å ha en smal hekla løper i vinduskarmen for å kamuflere litt. Men så er det et lite problem at jeg ikke er noen kløpper med heklenåla, da.... Heldigvis har jeg en gang fått en bok med hekleoppskrifter, og her var det en enkel oppskrift på en smal løper samt en grei hekleskole.

Jeg er rimelig fornøyd med resultatet. Her er den korteste løperen, og den eneste som er produsert hittil. Mens jeg hekla fikk jeg flash-backs til mormor som satt i stolen sin og hekla da jeg var liten, men jeg har laaaangt å gå før jeg får samme teknikk som den dama.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar