Totalt antall sidevisninger

fredag 30. september 2011

En kjole til ei prinsesse

Da Sandnes sitt hefte 1109 kom ut i høst, måtte jeg bare strikke en kjole til datteren min. Rett og slett en superoverrosaprinsessekjoledrøm. Jentungen er veldig fornøyd i alle fall.
Det skulle vært en sløyfe i livet på denne kjolen også. Den er strikka, men jeg fikk den rett og slett ikke fint montert, så da droppa jeg hele greia. Jeg prøvde å pynte opp med et band i halsen. Det blei fint det, men det hjelper ikke så mye når jentungen ikke får på seg kjolen med båndet på plass.....
Her er i alle fall kjolen. Litt enklere enn oppskriften vil ha det til, men absolutt et lite rosa pikekyss;o)

Kjolen er strikket i Sandnes mini alpakka og Sandnes Silk Mohair. Det gikk to nøster Silk Mohair. Garnanvisningen var på tre nøster. Hva det siste nøstet skal brukes til? Følg med, for fortsettelse følger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar