Totalt antall sidevisninger

torsdag 6. oktober 2011

Jakke fra Sandnes mix barn 1109

Som nevnt på innlegget om kjolen fikk jeg en del Silk Mohair til overs. Dermed satte jeg i gang med å strikke en jakke i samme heftet som kjolen står i. Garnanvisningen var helt spinnvill. Det var oppgitt at det gikk 500g Mini duett til jakka, men jeg brukte bare 250g. Jeg syntes det var litt mye garn til ei barnejakke, men jeg hadde nå henta med meg mengden som var oppgitt. Heldigvis er det ikke noe problem for meg å få bytta inn garnet, så det blei ikke noe stort problem




Legg merke til lommene og den rosa kanten oppe på bærestykket. Lommene er heklet helt på egenhånd etter oppskrift, og den rosa kanten oppe er heklet med krepsemasker. Jeg er superstolt over å ha fått til det, for jeg er ingen hekler. Jeg hadde kjøpt en ny heklenål fra Du store alpakka med litt ergonomisk skaft. Supergod heklenål, folkens! Jeg kjøpte hverdagspinnen, så den kosta ikke skjorta heller. Lyst til å prøve den, sa du? Stikk innom To damer. Vi har flere;o)

1 kommentar:

  1. Du strikker jammen fint og fort! tar vel noen år før jeg når deg igjen ja...=)

    SvarSlett