Totalt antall sidevisninger

tirsdag 6. mars 2012

Kjoler. Eller tunika?...

Jeg strikka to kjoler i julegave til hver av tantebarna mine. Sandnes har gjort en feil i oppskriften, og kjolene blei veldig mye kortere enn de skulle være i følge bildet. Heldigvis blei en kjole ved et uhell vasket feil, sånn at minsten fikk seg en ny kjole. Litt kjedelig var det likevel at eldstemann endte opp med en alt for kort kjole. Den er jo en tunika, og jeg har strikket i str 8 år til ei på 7.
Jeg har vært i kontakt med Sandnes garn, men de svarer bare at det ikke lenger er noen feil i oppskriften, og at grunnen til resultatets avvik er størrelsesforskjell på barn. Ja, ja! Minstemann har i alle fall fått en kjole som er lik bildet i oppskriftsheftet når det gjelder lengde, mens eldstemann pent må bruke en tights under sin kjole. Faktisk er begge kjolene like lange nå...
Jeg prøver å ikke få med ansikt på bilder som skal legges ut her, men denne gangen blei det vanskelig å få det helt til...
Bildet av originalkjolen i oppskriftsheftet kan du se her.

Hva skjedde med den ødelagte kjolen?
Jo, den blei til et finfint sitteunderlag til min brors fortvilelse og mine tantebarns glede;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar