Totalt antall sidevisninger

søndag 11. mars 2012

Heklet løper, nytt forsøk

Som nevnt i et tidligere blogginnlegg er jeg ikke noen kløpper med heklenåla. Det viste seg at den første løperen jeg heklet var heklet på litt feil måte. Jeg hadde stukket nåla ned i bakre maskeledd, mens jeg egentlig skulle stukket den under begge maskeledda.

Da jeg starta på løper nr to, prøvde jeg å hekle sånn som mamma hadde forklart meg, og forskjellen blei så stor at det endte med at jeg rakk opp den første løperen. Nå synes jeg selv at løperen er mer stødig, og den trekker seg ikke like mye sammen som den forrige. Heklinga ser også jevnere ut. I tillegg slapp jeg en mønsterrapport for å oppnå samme lengde jeg hadde heklet først. Ikke så gæli at det ikke er godt for noe! Jeg må kjøpe et nøste til, for neste løper må måle litt over en meter, og det har jeg ikke nok garn til. Men jeg har alt planer om et nytt prosjekt som skal begynnes på i påsken. Må bare få strikka litt først;o)

Løperne skal ligge på kremfarga vinduskarmer. Håper det blir bra...

1 kommentar: