Totalt antall sidevisninger

mandag 14. mars 2011

Pannebånd og lue

I dag henta jeg et isoporhode fra Panduro Hobby, så nå kan jeg vise hodeplagg uten selv å måtte posere. Det er et absolutt pluss;o)

Jeg hadde nesten ett nøste Drops Lima i restegarn og fant ut at jeg kunne strikke et pannebånd til jentungen. Det blei strikka i en rett og en vrang, så det blir godt og tykt. For å pynte litt opp ville ho at jeg skulle sy på noen perler, så da brukte jeg noen glassperler jeg hadde etter en kjole jeg strikket i vinter. (Kjolen kommer seinere på bloggen, men her trenger jeg en fotograf først...)
Her er resultatet av pannebåndet

I høst hadde jeg en opprensking i restegarnet mitt og fant en del Sisu i sort og hvitt. Av det blei det ei lue som har blitt favoritten min siden. Jeg tok utgangspunkt i et mønster til Peer Gynt-garn og regnet om så det skulle passe strikkefastheten til Sisu. Originalen gir en rimelig stiv alpelue, mens jeg fikk en god og baggy lue.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar