Totalt antall sidevisninger

søndag 17. februar 2013

Möbius for første gang.

Jeg skulle sende bursdagsgaver til familien i Sandefjord. To stk har bursdag neste uke. Siden jeg i tillegg hadde en ekstragave til storebroren min syntes jeg det blei helt feil å ikke ha en liten ting til tanteungen som har hatt bursdag tidligere.

Siden ho fikk votter og lue til bursdagen fant jeg ut at jeg kunne strikke skjeft som passet til lua og vottene. Uheldigvis var garnbutikken tom for Cotinga i fargen jeg hadde valgt, så da plukket jeg med meg litt Royal alpakka i samme fargen. Royal alpakka har en helt annen strikkefasthet enn Cotinga, så dermed måtte jeg forandre litt på planene. Resultatet blei en möbius. Det er rett og slett strikka på rundpinne, og så har jeg sørga for å få en tvist på strikketøyet før jeg begynte å strikke. Med andre ord har jeg gjort det jeg hele tiden skal unngå ved "vanlig" rundstrikk...
For å vise hvordan den er tenkt brukt har jeg tatt et bilde med den på. Hadde ingen ledig fotograf, så bildet er tatt egenhendig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar