Totalt antall sidevisninger

fredag 1. februar 2013

FWSS-look-alike-lue på en planleggingsdag

I dag hadde vi planleggingsdag på jobb. Kjempeinteressant dag med mye inspirasjon fra Mona Røsseland, en av personene bak matematikkverket Multi. Selv om det er interessant det som foregår, har jeg funnet ut at jeg er mye mer konsentrert om jeg gjør noe samtidig som det blir snakka der framme. Derfor tok jeg med et lite strikketøy på jobb, og for at konsentrasjonen skulle kunne være på det som ble forelest valgte jeg et superenkelt strikketøy. Restegarnet fra flettebuksa blei med sammen med en liten rundpinne nr 2.5. 136 masker i glatt strikk i sånn rundt 19 cm fra rullekanten og to masker felt samtidig (en løs av, to sammen og den løse over) fire ganger jevnt fordelt annenhver omgang til jeg hadde 32 masker igjen. Strikka så to og to sammen og trakk tråden gjennom til slutt.
Fellingen blei veldig markerte, så jeg tror kanskje jeg ville prøvd en litt annen måte å felle neste gang...
Litt kjedelig strikk, men helt OK når en skal ha oppmerksomheten en annen plass en på strikketøyet.
Lua er utrolig deilig på. Det er bare synd at jeg ser helt noldus ut med den på, så det blir nok jentungen som stikker av med denne også. Jeg har nemlig strikka en tidligere i en annen rest jeg hadde i Tynn alpakka, men den forsvant jentungen med før jeg hadde blogga den... Rart med hvor vanskelig det er å få seg til å ta bilde når ting har blitt tatt i bruk. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar