Totalt antall sidevisninger

mandag 31. desember 2012

Lue og votter ala Bella

Eldste tantebarnet mitt ønska seg strikka votter til jul, men siden jeg alt hadde laget en julegave valgte jeg å strikke votter til bursdagen hennes. Jeg var ment å strikke Bellavotter i Cotinga fra Dale, men siden jeg var litt slapp med å lese oppskriften blei fletta snudd opp ned. Siden jeg ikke syntes det så aller verst ut og slettes ikke gadd rekke opp en hel vott når jeg var ved fellinga i toppen blei det en Bellavott med tantevri.

Jeg syntes det passa med en lue for at gaven skulle bli litt større. Derfor strikka jeg en lue etter eget hue. Fletta blei strikka først. Denne fletta er 47 cm lang. Etterpå plukket jeg opp masker rundt kanten og strikket videre rundt til lua med flette målte ca 16 cm før jeg felte av i toppen. Jeg har felt i fem felt og på annen hver omgang. Kjapp strikk på pinne 4,5.

Tanteungen blei veldig fornøyd med gaven og har alt tatt det i bruk. (For i år feira vi på skikkelig forskudd med alle januarbursdagene i desember)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar