Totalt antall sidevisninger

onsdag 19. desember 2012

Fuglelue

Her på Askøy har det blitt satt i gang en julegaveaksjon for askøyværinger som ikke har det så "fett". På lørdag bestemte jeg meg for at jeg ville lage noe å gi bort, men jeg hadde litt strikkearbeid som måtte ferdigstilles før jeg kunne sette i gang med dette. I går la jeg opp til ei lue der jeg hadde tegnet ned et mønsterdiagram til. Jeg starta med en passelig stor vrangbord og 132 masker. Etter vrangborden felte jeg to masker jevnt og strikka videre i glattstrikk. Etter diagrammet var ferdig strikka jeg lua videre i striper.
Lua er strikka i restegarn av Kauni fra prosjektet med bilvesten og tunikaen i regnbuefarger. Gikk ikke mange grammene til denne lua. Kauni er litt stikkete når du strikker med det, men blir mykere etter vask. Derfor har jeg vaska lua før jeg pakket den inn. Nå får jeg bare håpe at det er noen som blir glad for bidraget mitt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar