Totalt antall sidevisninger

søndag 25. november 2012

Vanter i ullent Tulliball-ull med vonbråten farge

På et strikketreff jeg var på i vår kjøpte jeg meg to hesper Tulliballull med tanke på sjalproduksjon. Det ene hespet har blitt et sjal (som ikke er blokka eller blogga. HYSJ!), men det andre hespet har blitt liggende. Nå har jeg en voldsomt hissig sjaltørke for tida, så derfor tenkte jeg at garnet sikkert kunne brukes til noe annet. Valget falt på noen vanter fra Tema 12 til Sandnesgarn. Når jeg veier dem på min lite nøyaktige vekt viser den at de veier i overkant av 50 gram. Dermed har jeg rikelig igjen av garnet til andre prosjekter.

Tulliball er garn som er håndfarget av noen damer, og produksjonen må vel sies å være i småskala. Fargene får litt spesielle navn, og denne som er litt lilla/burgunder-isj har fått navnet Vonbråten. Falt for navnet da jeg kjøpte hespet...


Elendige lysforhold, så fargen vises ikke riktig igjen på noen av bildene, men det øverste er vel det som er nærmest virkelig farge. Vantene blei litt store for mine knøttsmå puselanker. Ja, ja! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar