Totalt antall sidevisninger

torsdag 29. november 2012

Når ullundertøyet får hull...

Jeg synes det er vanskelig å lappe ullundertøy fint sammen, så derfor vil jeg helst ha en lapp over sømmen. Det er jo mulig å bruke strykemerker, noe jeg også har brukt, men jentungen var ikke veldig begeistra for motivet fordi noen hadde sagt det var barnslig.
Nå koster strykemerker over 30 kr stykket, og siden variasjonen på motivene ikke er det helt store, bestemte jeg meg for å lage mine egne lapper. Jeg prøvde jo å tove Still lighten min til det formålet. DET gikk ikke spesielt bra... I stedet har jeg strikket en rillestrikket lapp av et helt nøste Tove fra Sandnesgarn på pinne 3,5 og tova den i maskinen. Lappen fikk seg en omgang i et putevar sammen med en helt vanlig 40-vask.
Etterpå har jeg klippet ut hjerter som jeg har sydd over stoppingen med knapphullsting. Jeg har brukt en silketråd til å sy den fast med fordi denne er litt tykkere enn en vanlig sytråd. (Det er egentlig noe garn jeg kjøpte i et anfall av stitching, noe som har blitt liggende på vent en god stund.)
Jentungen er godt fornøyd, og jeg må vel si at det er jeg også. Billig blei det i tillegg. Ett nøste til 29 kr rekker til mange lapper!

1 kommentar:

  1. For en lur ide :)
    Eg har litt ullklær liggende som er mannen min sitt,men har aldri komt så langt at de er blitt sydd.
    Men nå kan eg jo lappe det med hjerter :)
    Ha en fin kveld videre.

    SvarSlett