Totalt antall sidevisninger

mandag 23. januar 2012

En Arne & Carlos dukke.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle strikke en sånn dukke, men etter å ha sett flere dukker presentert på et strikkeforum jeg er med i klarte jeg ikke motstå. Ettersom jeg fikk låne boka, så syntes jeg det gikk greit. Jeg har nemlig ikke tenkt å strikke fler enn en;o)

Dukken er strikket i Falk på pinne 2,5. Jeg har strikket undertøy på dukkekroppen med restegarn. Jeg vil jo ikke at ho skal være naken! Håret er laget av litt under ett nøste Hegre fra Dale. Alle klærne er strikket av restegarn, så jeg fikk da brukt opp litt. Men det er enda mye restegarn igjen... Kroppen er fylt med rein ull, og den er stappet underveis for å få fylt skikkelig i kroppen. Jeg ser at halsen kunne vært stivere, men gjør det så mye om ei strikkedukke henger litt med hodet?

Her får dere se litt av dukken underveis:



Og ei skikkelig dame må jo ha litt klær... Her er kolleksjonen.



Legg spesielt merke til de snertne penskoa;o)

Et artig prosjekt, men det blir nok min første og siste dukke. Jeg er faktisk litt imponert over at det er to karer som har kommet opp med alt dette. Boka er stappfull av flere klesmodeller, men jeg er ikke den som liker sånt "puttel". Dukka har ikke fått noe navn, og jeg har slettes ikke kopiert en av de navngitte dukkene. Men navn kommer nok en dag, skal dere se:o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar