Totalt antall sidevisninger

lørdag 7. desember 2013

A flock for your feet. Dette tok sin tid...

Jeg kjøpte litt feil garn da jeg skulle strikke saueputene, og det garnet må jo brukes opp. Denne gangen var det Silja som skulle brukes.
For å finne ut hva jeg skulle strikke, tok jeg en tur på ravelry og søkte på garnet. Det dukka opp en mengde prosjekter, og blant dem et par sokker med sauer. Jeg undersøkte mønsteret og fant ut at det var et gratismønster. Disse ville jeg strikke, og mønsteret ble lasta ned.
Da jeg skulle strikke sokkene fant jeg ut at jeg trengte et annet sokkemønster for å få strikka skaftet. Dette var også gratis.
Sokkene er strikka på pinne 2 og 2,5. Det tok meg nesten to uker å få ferdig sokkene. Mønsteret var umulig å memorere, så da blei det mye klikking på mobilen for å lese mønster...
Jeg måtte korte ned på mønsteret, så sauene fikk ikke gjerde nederst på sokkene. Satser på at det likevel går bra.Værene er i alle fall skilt fra søyene. ;-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar