Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. november 2013

Kortermet jakke på bestilling fra jentungen.

Jentungen var med meg til To damer en gang jeg skulle kjøpe garn. Hexa hadde kommer i nye farger, og siden jentungen liker dette garnet spesielt godt viste jeg henne garnet. Ho tok ut litt forskjellige farger og kikket på dem før ho viste meg en mørk petroleumsfarge. "Jeg vil ha en jakke i denne fargen og sort. Den skal ha striper som går i sikksakk rundt." Ho fikk til svar at jeg måtte tenke litt, for jeg hadde ikke sett en oppskrift på en sånn jakke.
På lørdag kjøpte jeg med meg Hexa i 914, 924 og 923. Jeg valgte en lys petroleumsfarge i tillegg til den mørke for å få et lysere uttrykk. Så var det å regne litt på strikkefasthet og prøve seg litt frem. 
Jakka er strikka ovenfra og ned, og jentungen har vært veldig tydelig på hvordan jakka skal se ut. Knappene var spesielt viktig og skulle være hjerteknapper fra Du store alpakka.
Ser at det er litt ujevnt i knappestolpen, men så lenge jentungen er superfornøyd har jeg gjort jobben min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar