Totalt antall sidevisninger

torsdag 2. mai 2013

Strikkevesker

Jeg kjøpte meg ei lita strikkeveske for et år siden på strikketreff. Den var helt ypperlig å ha med seg på tur, men for en liten stund siden begynte den å gå i stykker. Veska var sydd i voksdukstoff med plastikkbelegg og sånn litt fluffy bakside.

Veska så ikke så aller verst vanskelig å sy, så jeg tenkte jeg skulle prøve meg med symaskina selv. I dag stakk jeg innom Stoff og Stil og kjøpte noen 35 cm glidelåser. Fant ikke noen voksduk jeg likte, så jeg reiste fra butikken med fire glidelåser og ikke noe annet. Princess hadde tilbud på voksduker i metervare, så da kjøpte jeg en meter av en akrylduk.

Jeg har aldri sydd i en glidelås, så her måtte jeg ringe min kjære mor og høre hvordan dette egentlig skulle gjøres, finne fram bruksanvisninga for maskina mi og ha sprettekniven klar. Det blei noen omganger med sprettekniven før jeg fant ut av hvordan denne glidelåsen skulle sys på, men det gikk da på et vis til slutt.
Det blei fire strikkevesker i dag, og jeg er sånn passe fornøyd med resultatet. Ikke helt proft, men jeg tror de funker til å ha strikketøyet i likevel....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar