Totalt antall sidevisninger

fredag 10. mai 2013

Kosegensere i Faerytale

Du store alpakka skal gi seg med noen farger i Faerytale, og da jeg var på To damer på litt jobbing sist lå det noe garn som skulle selges ut til redusert pris. Blant annet var det gul Faerytale, og det måtte jeg bare ha litt av. Minstemann til storebror elsker gul, så det hadde jo passa ypperlig å strikke en kosegenser til henne i støvgul Faerytale. Siden storebroren min har to jenter og jeg også har ei som hadde blitt fornærma hvis jeg bare strikka til andre, måtte jeg bare finne garn til to andre gensere også. Heldigvis var det noe håndmalt Faerytale som også gikk ut. Jeg kjøpte like godt alle nøstene.

Genserne er strikket ovenfra og ned med utgangspunkt i maskeantallet fra en "Pippi-genser" strikka i Nepal fra dropsdesign. Kjapp strikk. Tre gensere blei ferdig på 9 dager. Eneste ulempen er at Faerytale kan røyte litt når en strikker av det, så til tider følte jeg meg litt som en katt med en hårball i halsen. Må vel innrømme at det var godt å bli ferdig ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar