Totalt antall sidevisninger

fredag 11. mai 2012

Bursdagsgave fra mamma og pappa

I år fikk jeg penger til materialer til en strikkejakke jeg hadde veldig lyst på i bursdagsgave fra mamma og pappa. Oppskriften jeg har strikka etter er en Dropsoppskrift. Garnet jeg har brukt er Babysilk fra Du store alpakka. Knappene er laserprega perlemorsknapper. Jakka skal egentlig strikkes frem og tilbake, men jeg la heller opp noen klippemasker og strikka belegg til knappestolpene etterpå. Det gikk litt mer garn enn angitt i oppskriften da jeg brukte Babysilk. Etter løpemeterne å regne, så skulle jeg klart meg med 8 sorte nøster, men det gikk faktisk litt i overkant av 8 nøster. Klippemaskene og belegget gjorde vel sitt, tenker jeg.

Jeg er superfornøyd med jakka. Enkel og fin. Og veldig god og myk.
Fotografen er bare 6 år, så bildet får vi heller se litt mellom fingrene med;o)

1 kommentar: