Totalt antall sidevisninger

mandag 9. april 2012

te-boks med nytt lokk

Jeg har litt heklegarn igjen etter å ha hekla løpere og gardin. Den resten må jo bare brukes opp, eller?... Jeg har en oppskrift på kjøkkensett som jeg synes er knallfint, men det er hekla runde lapper først som så er hekla sammen. Og den sammenheklinga så rimelig innvikla ut, for å si det sånn. Nå har det seg sånn at en enkel lapp er ypperlig til trekk til lokk, så jeg prøvde meg på en i dag og fikk det til. Rimelig fornøyd med meg selv da. Tilfeldigvis hadde jeg en ledig boks som jeg hadde kjøpt på Kremmerhuset for en stund tilbake. Tanken var at den skulle være boks til løsvektte, men det viste seg at den var litt for stor til det. Nå tenkte jeg at den kan være en boks til teposer på huset i Fresvik. Teposer som står i åpen teboks over tid har nemlig en lei tendens til å bli ødelagt. Så nå ser det ut til at jeg har en liten boks som passer inn til en landlig stil, og jeg vil forhåpentligvis slippe teposer med hull heretter.

Jeg har limt den hekla lappen til lokket. Tauet rundt er noe jeg har tatt vare på etter en kreativt innpakka gave fra ei god venninne. Kjekt å ha! Er ikke helt sikker på hva det er laga av, men det er noe naturfiber i alle fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar