Totalt antall sidevisninger

mandag 16. april 2012

Kjerringsokker

Jeg trenger noen sokker som jeg kan ha i gummistøvlene, rett og slett fordi de gamle begynner å gå i oppløsning. Men etter 6 år er ikke oppskriften til de sokkene jeg har å oppdrive i huset mitt. Den har rett og slett forduftet, så da fant jeg ut at jeg kunne prøve å lage min egen variant.
Det blei litt prøving og feiling, men til slutt har jeg i alle fall fått til en sokk som sitter på foten. Jeg har valgt en ankelsokk fordi det ikke alltid er like praktisk med høye skaft på sokkene når de skal ned i støvlene.
Utgangspunktet til sokkene er tatt i en votteoppskrift som heter "Kjerringvotter", derfor har sokkene fått navnet kjerringsokker.
Sokkene er strikket i Sterk og er deilige, myke og varme. Helen blei litt så som så, men den får gå. Jeg veit ikke helt hva jeg skulle gjort for å få den til å se bedre ut, men så lenge jeg har fått en sokk som sitter ordentlig på foten får den se ut som den gjør. Ikke noen som kikker så nøye ned i støvlene mine likevel;o)

1 kommentar: