Totalt antall sidevisninger

søndag 15. januar 2012

Kattesokker fra Jorids mønsterbutikk

Jeg har forelska meg i mønstrene til Jorid Linvik og måtte bare kjøpe mønsteret på kattesokkene til en eller annen anledning. Mønsteret er på voksensokker, men tanken slo meg at jeg kunne lage barnesokker bare ved å bruke tynnere garn. Det første garnet som slo meg inn var Fabel, ettersom det avviker såpass i forhold til Falk som er originalt anbefalt garn.

Hvilken pinnetykkelse skulle jeg bruke? Hm.... Etter rådføring med May på To damer, prøvde jeg meg med pinne nr 2. Det blei alt for knøttsmått. Dermed rakk jeg opp første prøvesokk og gikk opp til pinne nr 2,5, og det så ut til å stemme meget bedre;o) Mønsteret til den minste sokken blei perfekt til foten til min skjønne 6-åring. Nå er det bare å se om de blir brukt av henne også......;o)


Fargene på det øverste bildet er riktigst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar