Totalt antall sidevisninger

mandag 4. april 2011

Heidi gjør ting hun ikke kan...

Som å hekle, for eksempel.
Jeg fant en oppskrift på hekla converse-sko til baby på Ravelry og falt pladask for disse. Jeg tenkte de hadde passa så veeeeldig bra til en liten gromgutt i Drammen. Men kan jeg hekle? Nope! Stopper det meg i å prøve? Ikke når jeg har passende restegarn fra påskeegg-strikking i alle fall! Det er bare det at jeg har et lite problem: Jeg klarer ikke følge hekleoppskrifter. Og problemet blir jo ikke særlig mindre av at oppskriften og forkortelsene er på engelsk heller. Ja, ja!
Enden på visa er i alle fall at jeg har brukt rimelig tilnærmet en dag på å hekle, rekke opp, prøve på nytt, rekke opp, prøve min egen variant, reise og kjøpe riktig heklenål fordi det viste seg å være like viktig i hekling som strikking, hekle og rekke opp litt til....... Og til slutt fikk jeg et resultat som viser seg å være en smule kort. Den ser ikke så aller verst ut, men jeg har helt tydelig gjort noe feil med den grønne delen av skoen. Gromgutten i Drammen får i alle fall ikke denne skoen. Så får vi se om jeg orker sette i gang med et par seinere en gang. Denne hadde sikkert enhver garvet hekler gjort i blinde, men jeg har virkelig jobba for resultatet;o)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar