Totalt antall sidevisninger

torsdag 7. april 2011

Crochet Baby Converse. -At last!

Jeg er ikke den som gir meg så lett når det gjelder håndarbeid...

På tirsdag var jeg på To damer i Florvåg på en strikkekveld. Da benytta jeg sjangsen til å spørre om hva for et garn det ville være best å hekle skoene i. Det viste seg at Lerke trakk seg sammen siden det var ullblanding, og at Mandarin Classic ville være tingen. Dermed kjøpte jeg to nøster og prøvde meg igjen. Kanskje det var noe med lyset i butikklokalet, men det gikk i alle fall et lys opp for meg, og plutselig gikk alt "så meget bedre". Jeg syntes sålen så litt liten ut, så jeg laga den større med en omgang fastmasker, men etter å ha fått sendt mål av mottakerens fot fant jeg ut at den blei bittelitt for stor. Så dermed hekla jeg et par til etter oppskrift.

Må si meg litt fornøyd med meg selv, men jeg kommer nok ikke konvertere fra strikkepinner til heklenål...;o)

Håper gromgutten om mammaen hans blir fornøyd med disse søte små.

1 kommentar:

  1. HERREGUD! Enda finere enn de grønne! Mammaen er MER enn førnøyd!

    SvarSlett