Totalt antall sidevisninger

søndag 5. mars 2017

Tovet trekantteppe. Strikket med Intarsiastrikk.

Alle teppene vi har hatt har på mystisk vis blitt hundetepper. Jeg hadde tenkt å kjøpe meg et ullpledd, men samboeren min mente jeg burde strikke et, for "du strikker jo hele tida."
Jeg landa på å strikke et teppe i design fra Raumagarn, strikket i Finull. Teppet strikkes i remser som syes sammen. Jeg sydde remsene sammen etterhvert. Ellers tror jeg nok teppet ville endt opp som mange remser i en pose...
Oppskriften sa at det skulle strikkes 17 remser, men jeg strikket 19 remser for å få teppet så stort som vi ønsket det.
Fargene som er brukt er en petroleumsblå og naturhvit. Det viste seg umulig å få rett farge på den petroleumsblå på mobilkameraet.
Det trengs 450 g av begge fargene til teppet.
Teppet er tovet i maskinen på kortprogram og 30 grader, så det er ikke veldig kraftig tovet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar