Totalt antall sidevisninger

fredag 22. april 2016

Jakke i hullstrikk

Jeg har ei engelsk oppskriftsbok som heter "Vintage modern knits". I denne er det ei jakke jeg har likt lenge, men ikke funnet riktig garn til. Da todamer.no annonserte at de hadde kommet med ny kvalitet fra Sandnesgarn fant jeg garnet jeg kunne bruke. Jakken er strikket i Tynn alpakka ull fra Sandnesgarn. Oppskriften sa at jeg trengte 9 nøster, men jeg har kun brukt 6 nøster til hele jakka.
Selv om jeg leste den engelske oppskriften nøye og telte meg frem til riktig omgang å stoppe på på ermene ble det likevel feil i forhold til oppskriften. Skitt la gå, når jeg likevel fikk til et mønster som gikk opp. Jeg endte ikke opp med rett maskeantall oppe i halsen heller, men det får også stå sin prøve.

22. april er det på tide å kunne ta bilde ute, men dette var virkelig en forblåst og kald opplevelse. ;)
Fotografen er nok en gang datteren min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar