Totalt antall sidevisninger

søndag 12. januar 2014

22,5 degrees i Wollmeise

Jeg har aldri strikka med det tyskproduserte " luxusgarnet". Luxus må det regnes som ettersom det er litt vrient å få tak i.
I romjula blei det lagt ut noen hesper Wollmeise til salg på Uformelt. Ei dame skulle tømme hobbyrommet sitt, og jeg fikk kjøpt to hesper i ulike kvaliteter. Nå skulle jeg endelig få prøve å strikke med "meis" og se om det er så fantastisk som det hevdes.
Jeg surfet etter mønster på Ravelry og fant et fint sjalmønster som jeg starta på, men så at jeg ville gå tomt for garn da jeg var ca halvveis. Da var det bare å rekke opp.
Etterpå fant jeg et mønster som heter 22,5 degrees av Martina Behm. Ikke det mest kompliserte, men jeg hadde i alle fall nok garn. Navnet til mønsteret kommer av gradene i spissene på ytterkantene av sjalet.

Fargen er mye mer grønn i virkeligheten enn det ser ut her.
Jeg kan ikke si jeg er Wollmeisefrelst, men det var artig å prøve!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar