Totalt antall sidevisninger

fredag 22. november 2013

Gammelt garn arvet til skolen

Skolen jeg jobber på fikk forespørsel om vi var interessert i garn. En mor hadde arvet masse gammelt garn som hun ikke helt visste hva hun skulle gjøre med. Skolen takket ja, og i august kom denne moren med fire fulle banankasser med garn.
Først denne uken (sånn over midten av november) har en kollega av meg og jeg kikket i kassene. Hjelpes for gammelt garn! Vi plukka ut noen hesper til et strikkeprosjekt for 7. Klasse. 
Jeg har garnvinde og nøstemaskin, så det tok ikke all verdens tid å få nøsta opp. Det trengs mer garn, så det er vel bare å lete frem tovbart garn og nøste... Men ikke i dag.
Merkene på garn er ukjent for meg, bortsett fra det lille grå nøstet som er Heilo fra Dalegarn. Kan si det blei støvete i heimen under nøstinga, men med så gammelt garn kan en kanskje ikke vente noe annet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar