Totalt antall sidevisninger

torsdag 16. mai 2013

Sokker strikka på Magic loop.

Jeg fant ut at jeg ville prøve å strikke hele sokkeparet med en gang ved hjelp av Magic loop. Det var utrolig kjapt og greit! Og så ufattelig motiverende at jeg var ferdig med hele paret når jeg felte av. Jeg begynte med sokker med havskummønster i Sandnes sitt nye alpakka sokkegarn. Utrolig deilig garn å strikke med. Tipper det er godt og varmt på kalde vinterdager.
Mønsteret er et gratismønster fra Ravelry. Oppskriften kan du finne her, men du må ha tilgang til Ravelry.

Etterpå satte jeg i gang med et par sokker strikket i Fabel fra Drops. Fargen er skarp sjøgrønn. Skikkelig lekker, spør du meg. Fikk ikke fargen helt fram på bildene.
Underveisbilder. Skjer noen ganger at bildet roterer helt av seg selv her inne. Nå har det skjedd igjen...
Jeg har masket sammen tåen på begge parene. Godt fornøyd med sluttresultatet.

Har kommet inn i en liten sokkestim for tida, så det er flere sokkepar i emning. Selvfølgelig blir det ensfarga sokker med strukturstrikk strikka på lang rundpinne. En ny favorittmetode innen sokkestrikking, detta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar