Totalt antall sidevisninger

lørdag 19. november 2011

Bella-votter

Etter å ha sett flere Bella-votter bli produsert på strikkekvelder hos To damer, fikk jeg lyst til å prøve selv. Mønsteret finnes gratis på Ravelry. Det er tilgjengelig på PDF, så siden jeg har fått androidtelefon har jeg lasta mønsteret ned på den. Praktisk! Jeg har alltid med meg mønsteret:o)

Her får dere se tre par votter. De er strikka av samme oppskriften, men med forskjellig garn og pinnetykkelse. De koksgrå er "prøveBella" strikket i Nepal på pinne 5. Det gikk med to nøster, og de passer perfekt til mine knøttsmå hender.

De lyngfarga er strikka i Lima på pinne 4,5 og passer til min søte, lille datter på snart 6 år. De er allerede i bruk i barnehagen.

De brune er strikket i restegarn fra Kosekjolen min i Tynn og Faerytale fra Du store alpakka. De blei oversuperkosemyke, men litt for store til mine hender. Passer helt sikkert til en normaltstor damehånd... Jeg strikka dem på pinne nr 6.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar