Totalt antall sidevisninger

fredag 27. oktober 2017

Høstgenser

Jeg hadde lyst på en genser med høstfarge og fant en fin modell i Sandnes minialpakka hos To damer. Underveis i strikkingen fant jeg ut at oppskriften er feil, men genseren ble likevel fullført. Den ble ikke som modellen, men fungerer likevel.
Sandnesgarn har fått en e-post med opplysning om feilen.

Her er genseren min:


Her er modellen i oppskriftsheftet:

Det er fellinga midt på ermet som ikke er regnet med i den skrevne oppskriften.

Selv om det kan se sånn ut, så er ikke genseren strikka i samme farge som modellen. Min er strikka i okerfarga garn.

Det gikk med 350 g til genseren.

Svar har kommet fra Sandnesgarn. Det viste seg at den vanlige raglanfellinga på ermet skulle foregå midt på ermet. Det kom ikke spesielt tydelig fram i oppskriften, så autopiloten strikka vanlig raglan. Ja, ja! Garnpusheren min har blitt opplyst og har mulighet til å varsle andre strikkere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar