Totalt antall sidevisninger

lørdag 22. oktober 2016

Strikket skjørt med bladmønster.

For en stund siden fant jeg en oppskrift på skjørt på tusenideer.no. Den har blitt liggende en stund før jeg fant ut det var på tide å strikke det. Skjørtet er strikket i Sandnes merino. Garnet angitt i oppskriften har ikke samme strikkefasthet, men jeg kjørte på likevel. Av resultatet ser jeg at skjørtet mitt har blitt noe kortere enn oppskriften, men det er ikke værre enn at det kan brukes. Litt mistolking av oppskriften har det også vært. Jeg klarer ikke å se forskjellen, så da får dere også leve i uvitenhet om hvor feilen ligger.
Sykt mange vrangmasker i dette prosjektet i alle fall. Skjørtet ble laget i løpet av ei uke, noe datteren min syntes var litt lang tid.
Det gikk med nøyaktig 350g garn til skjørtet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar