Totalt antall sidevisninger

onsdag 24. august 2016

Renseblad

Klutstrikking gir smårester. Og hva gjør man vel med de? Ullrester er greit, for de blir til lapper som leveres til Ull og omtanke. Hvilke småprosjekt kan rester av bomullsgarn gå til?
Bitta Mikkelborg har ei klutebok med oppskrift på Renseblad, en liten klut som kan brukes til å fjerne sminke med. Jeg har ikke boka og gadd ikke kjøpe den for rensebladets del, så da laga jeg bare noe som likna ut fra bildene jeg har sett.
Det går bare bittelitt garn til en klut, og de fungerer faktisk supert. Jeg vasker de i vaskepose på 60 grader og hiver hele posen inn i tørketrommelen.
Har du lyst på oppskrift kjøper du "Kluter. Strikking hele året". Eller så bare strikker du på frihånd. Jeg kommer ikke til å gi opplysninger om min oppskrift da denne er for lik Bitta sin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar