Totalt antall sidevisninger

tirsdag 4. juni 2013

Holden shawlette i Tulliball Kranglefant. Endelig blokket!

Garnet til dette sjalet kjøpte jeg under strikketreffet på Flesland siste helga i april 2012. Sjalet blei rimelig kjapt strikket, men det har altså ligget ferdig et helt år før jeg tok mot til meg og satte ørten og fjørti knappenåler i sjalet for å blokke det. Jeg har hatt en knappenål i hver eneste picot rundt kanten. Det blir faktisk en del...
Sjalet er superlett og helt kløfritt. Garnet var en smule kranglete da jeg strikket av det, men det ordnet seg da jeg skiftet fra å trekke tråden fra midten av nøstet og trakk tråden på utsiden i stedet. Fargen er berre lekker, spør du meg.
Oppskriften er en gratisoppskrift fra ravelry.com.
Jeg har brukt sjalet noen dager etter blokking, så det ser bittelitt rufsete ut i kanten. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar