Totalt antall sidevisninger

mandag 22. april 2013

Restejakke med traktormotiv

Etter å ha strikka "Fly with me" satt jeg igjen med en god del restegarn i alpakka. Det måtte jo brukes til noe...
I påska strikka naboen ei lue med traktormønster på, og den falt jeg litt for. Nå flyter det ikke over av små gutter i familien vår, men kusina mi har heldigvis en skikkelig herlig sjarmør som må få litt strikkatøy fra "tante" Heidi. Fargene jeg satt igjen med passa ypperlig til gutt, så da våkna ideen om en jakke med traktormotiv og striper.
Diagrammet til traktoren fant jeg på denne bloggen. Og den bloggen fant jeg gjennom bloggen til naboen.
Mønsteret på selve jakka tok jeg fra tema 28 fra Sandnesgarn, Sandnes basic. Med litt regning fikk jeg plassert traktorene rimelig greit på jakka. Jeg har strikka vrangborden frem og tilbake, men etter det la jeg opp 11 klippemasker og strikka resten av jakka rundt.
Jeg er godt fornøyd med resultatet. Nå er det bare å håpe på at jakka passer til skjønningen.
Knappene jeg har brukt er noen jeg fant etter at det hadde blitt rydda på loftet på hytta. Gjenbruk med andre ord.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar