Totalt antall sidevisninger

mandag 26. november 2012

Tova Still light

Jeg har strikka to still light i Drops baby alpaca silk, og for å si det sånn så har ikke de holdt seg veldig godt etter bruk. Den siste jeg strikka begynte å nuppe før jeg var ferdig med å strikke den. Den første jeg strikka gikk i stykker nede i vrangborden, og jeg tenkte det var mulig å reparere den siden plagget er strikket top down. Da jeg forsøkte å redde tunikaen var tråen så flossa på innsiden at det var umulig, og i irritasjon røyk "heila driten" i søpla.
Selv om de ikke har sett så fine ut har jeg brukt dem flittig, men da jeg i høst strikket meg en ny i Tynn alpakka fra Du store alpakka har den siste blitt liggende i skapet. Den seig såpass etter noen gangers bruk at jeg konstant gikk med ene skulderen bar, og da den så ut som den er ti år og ikke knapt ett er det lite fristende å bruke den.
I går fant jeg ut at jeg ville prøve å tove Still lighten min og muligens kunne bruke den til lapper. Som tenkt så gjort, og inn i maskina på 40 grader helt aleine med Milo vaskemiddel.
Dette er det som kom ut
Det er riktignok en stor fyrstikkeske, men når dette er utgangspunktet:

så sier det litt om hvor ekstremt mye den tova.

Den er i tillegg helt dønn ubrukelig til noen lapper, for den loer noe helt infernalskt. Jeg brukte litt tid på å renske vaskemaskina for lo også, for å si det sånn. Blir nok søppel, men et artig eksperiment var det lell...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar