Totalt antall sidevisninger

torsdag 7. juni 2012

Strikket dørmatte i hamptråd

Denne ideen fikk jeg fra et interiørblad. Det så enkelt ut, men jeg angrer litt på at jeg fant ut jeg skulle lage en sånn dørmatte nå.... Først kjøpte jeg feil tykkelse på hamptråden, så det er et litt tynnere parti nederst på matta. Jeg har brukt 3mm hamptråd fra Biltema som jeg har strikket på pinne nr 9. Utrolig tungt arbeide, og det må gjøres ute fordi det drøsser at tråden når en strikker. Jeg tviler på at tråder blir festet, rett og slett fordi det er så vanskelig å få til, men matta skal brukes på feriehuset vårt. Matta er veid og viser 1 kg. Solide saker...

Så var det disse bildene som finner ut at de vil komme inn på høykant igjen... Hold hodet på skakke, så ser du matta;o)

1 kommentar:

  1. Smart! Denne var skikkelig koselig i et strikkehjem.

    SvarSlett